Google
 
Web alim.blogspot.com
www.iesc.org.tr www.alimsenturk.com.tr

Perşembe, Kasım 03, 2005

Ramazan Bayramı

Bayram coşkusunun en üst seviyede olduğu bir bayram geçirmenizi diliyorum. Ramazan bayramınız mübarek olsun...

Ben bayramları seviyorum. :) Çok değişik geçiyor benim için açıkcası. Bazıları için çok sıkıcı geçtiğini biliyorum ama benim için bayramlar başka. Gerçi kurban bayramı yorucu oluyor ama onun da yeri apayrı. En önemlisi bayram coşkusunu yaşatmalıyız. :) Şehir hayatında bu biraz zor. Memleketine gidenler daha şanslı bu konuda. Biz bayramlarda Ankara'da kalıyoruz ama burası da memleket (Bayburt) gibi. :) Akraba çok. Benim için bayram yılın en farklı geçen günlerinden. Yapmadığım bir çok şeyi yapıyorum : )

Öncelikle sabah erkenden kılınan bayram namazı.. Muazzam bir kalabalık, okunan hutbenin de etkisiyle hep bir ağızdan söylenen ilahi dualar. Çıkışta cami içi bayramlaşma merasimi. Bir de bizim akrabaların ve hemşehrilerin çıkışta bir sıra olması -uzun sayılabilecek bir sıra- ve kendi aramızda da ikinci bayramlaşma merasimi. Öp bakalım büyüklerinin elini :) Eve gelişimiz, annem ile bayramlaşmamız. Bayramlarda olmasa annem ile o kadar sıkı ve uzun sarılmayı unutacağım belki de :( Razamanın ardından ilk sabah kahvaltısı. Nedense hep çok güzel gelmiştir bana, kahvaltının değişmezleri, çok sevdiğimiz patates-köfte kızartması :) Geç uyanan kız kardeşlerim ile bayramlaşma. Kuzenlerim ile doluşup bir arabaya başlıyoruz büyükleri ziyarete. Eskiden ailem ile dolaşırdım ama kuzenlerim ile muhabbetler daha eğlenceli oluyor ve çok uzun oturmuyoruz. Uzak akraba ziyaretleri bittikten sonra apartman ziyaretleri başlıyor. Apartmanda hep amcalarım ve çocukları oturuyor, 2 ev gezince tüm apartmanı görmüş oluyoruz : ) Hatta eskiden herkes bir evde toplanırdı, büyük amcamda aynı apartmana taşınınca biraz bölük pörçük devam ettiriyoruz bu adeti. Ayrıca gittiğimiz her yerde bir şeyler yemek zorundayız. Bizimkilerde mi böyle bilmiyorum zorla yedirme adeti var. Ev yapımı baklavalar, börekler, yaprak dolmaları ve çay bayramın klasik yiyecekleri. Ramazan boyunca oruç tuttunuz, bunlar da mükafatları gönlünüzce yiyin dercesine... Her evde bunlardan bir tabak geliyor önünüze : ) Ayrıca yine klasik tatlı çorba, içinde ne yok ki : ) Biz de herkesin bir klasiği var, annem de güzel incir tatlısı yapar, yiyenlerin yalancısıyım ben sevmem : ) Büyük ziyaretleri bitti, şimdi evde oturup küçük ziyaretçileri karşılama zamanı. Büyüklerin olduğu sohbetlere çok nadir katılabiliyorum ama genelde çok zevkli oluyor. Eski adamların hikayeleri hiç bitmiyor, mesela amcamın : ))

Daha da küçükken bayramda topladığımız paraları yarıştırırdık, hatta tam da ben yakında kablosuz pos makinesi ile dolaşıp kredi kartından bayram harçlığı toplamayı düşünüyordum ki, sen artık büyüdüm demeye başladılar : ) Artık ramazan bayramı ile özdeşleşmiş şeker ile idare etmek durumundayız : )

Yaşasın bayramlar... Bitmeyen, sürekli artan coşkusu ile...

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home