Google
 
Web alim.blogspot.com
www.iesc.org.tr www.alimsenturk.com.tr

Pazar, Haziran 18, 2006

Kitap Yorumu: Beşinci Dağ

Bugün bitirdiğim bir kitaptan bahsetmek istiyorum...

Beşinci Dağ - Paulo Coelho (Simyacı'nın yazarı.)

Beşinci Dağ, güzel bir kitap(roman), Simyacı ve Işığın Savaşçısı kadar olmasa da :) Final dönemine rağmen sürükleyiciydi ve çabuk bitti. Kitabın arkasındaki yazıyı aynen ekliyorum aşağıya, konusunu merak edenler için.

Simyacıdan sonra Işığın Savaşçısının El Kitabı isimli kitabını okumuştum geçtiğimiz yıllarda. O kitap da çok güzeldi. Son olarak Zahir isimli kitabı çıktı yazarın. Hatta 2-3 kitabı daha var ben onları da aldım. Ben zaten yazar bağımlı kitap okuyorum. Amin Maalouf'un tüm kitaplarını okudum neredeyse. Şimdi Paulo Ceolho'yu da tamamlayacağım :)

Okuduğum kitaplarda beğendiğim sözleri not alırım. Bu kitaptan da iki söz:

"Yaşamımın anlamı, benim ona vermek istediğim anlamdı yalnızca."
"Zayıflıklar gösterdim, çünkü kendi gücümü unuttum."



Beşinci Dağ, İlyas Peygamber'in romanlaştırılmış öyküsü. İ.Ö. 870 yılında İsrail'den ve bu ülkenin korkunç kraliçesi Yezavel'den kaçıp Fenike'ye sığınan İlyas, İsrail'e dönebilmesi için Tanrı'nın izin vereceği günü beklerken, ona kucak açan, evinde ağırlayan dul kadına büyük bir tutkuyla bağlanır. Ne var ki, Asurların saldırısıyla yerle bir olan Akbar kentinde, sevdiği, ama bir türlü açılamadığı bu güzel kadın yıkıntılar arasında kalarak ölür. İlyas, ona verdiği sözü yerine getirmek için, Akbarlılara önderlik eder, yerle bir olmuş kentin yeniden kurulmasını sağlar. Tanrı'nın çağrısı üzerine, sevdiği kadının, sonradan kenti yönetecek olan oğlunu orada bırakıp İsrail'e döner. Yazara göre, yaşamımızda karşılaştığımız engellerin, acıların, hüzünlerin hepsi, erince, mutluluğa açılan birer kapıdır. Buna ulaşmanın giziyse 'hiçbir zaman vazgeçmemektir'.